Oaza Wilanów
Media o nas
4
kwiecień
2018
ATAL ZAWARŁ 714 UMÓW DEWELOPERSKICH W I KW. 2018 R. O 6% WIĘCEJ R/R
ATAL zawarł 714 umów deweloperskich w I kw. 2018 roku, co oznacza wzrost o ponad 6% r/r. poinformowała spółka. W marcu 2018 sprzedaż wyniosła 288 lokali, co oznacza najwyższy miesięczny rezultat w historii firmy."W pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowaliśmy satysfakcjonujący - lepszy niż przed rokiem - wynik sprzedaży. Pozwala nam on pozytywnie nastawić się na kolejne miesiące. Liczymy, że bieżący rok pod względem poziomu kontraktacji będzie co najmniej tak dobry, jak ubiegły. Przy czym zamierzamy w pierwszej kolejności koncentrować się na wysokiej rentowności sprzedaży, a nie na jej wolumenie" – powiedział wiceprezes Mateusz Juroszek.W 2017 roku ATAL wydał na zakup nowych gruntów ponad 232 mln zł, co stanowi rekordowy wynik w historii firmy. Spółka zakupiła łącznie 14 działek w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście. Zsumowany potencjał PUM tych gruntów to niemal 320 tys. m2. Oznacza to, że koszt zakupu 1 m2 PUM to 727 zł.
logo_wydawcy 
 
 
4
kwiecień
2018
DEWELOPERZY SPRZEDAJĄ NA POTĘGĘ
Pierwsze tegoroczne wyniki spółek zwiastują kontynuację mieszkaniowej hossy. Jak co roku na początku kwietnia pojawiają się pierwsze dane o sprzedaży mieszkań w pierwszym kwartale. Zdążył już je opublikować ATAL, który w pierwszym kwartale 2018 r. zawarł 714 umów, co oznacza wzrost o ponad 6 proc. W marcu deweloper sprzedał 288 lokali – był to najwyższy miesięczny rezultat w historii firmy.„W najbliższych miesiącach będziemy koncentrować się na uruchomieniu kolejnych inwestycji deweloperskich we wszystkich miastach, w których działamy. Mamy w nich zabezpieczone grunty co najmniej na trzy lata. Tylko w zeszłym roku nabyliśmy aż 14 działek w największych polskich miastach za 232,3 min zł. Chcemy utrzymać roczną sprzedaż na poziomie 2,7-3 tys. lokali. Kluczowe jest dla nas jednak wypracowanie wysokiej marży – 25-30 proc. brutto ze sprzedaży. W tym celu od kilku miesięcy rozwijamy m.in. własny dział projektowy. Pierwsze inwestycje zaprojektowane w grupie trafiają właśnie do sprzedaży, m.in. we Wrocławiu i Poznaniu. Nowy dział docelowo ma umożliwić dalsze obniżanie kosztów prowadzenia inwestycji” – mówi Mateusz Juroszek, wiceprezes ATAL.
logo_wydawcy 
 
 
29
marzec
2018
DEWELOPERZY SZUKAJĄ SPOSOBÓW NA DYWERSYFIKACJE
Przy dobrej koniunkturze skupienie się na jednym obszarze działalności może być opłacalne. Wielu deweloperów decyduje się jednak na dywersyfikację źródeł przychodów. ATAL w ostatnich latach położył nacisk na dywersyfikację geograficzną. Obecnie spółka działa we wszystkich siedmiu kluczowych aglomeracjach, a w ubiegłym roku znalazła nabywców na 2,79 tys. mieszkań – o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej.Dywersyfikacja geograficzna się opłaciła, ale to nie wszystko. Firma poszerza ofertę o nowe segmenty – wynika to jednak głównie ze struktury banku ziemi. ATAL kupuje duże grunty, o które rywalizacja na rynku jest mniej zacięta, ale które czasami nie mogą być w pełni zabudowane mieszkaniami. „Pracujemy nad trzema inwestycjami biurowymi, jedną w Krakowie i dwiema we Wrocławiu, rzędu 8 tys., 12 tys. i 14 tys. mkw. powierzchni najmu” – mówi Zbigniew Juroszek, prezes ATAL. W ubiegłym roku ATAL wystartował z jeszcze innymi „pobocznymi" projektami. Wprowadził do oferty budynek z lokalami inwestycyjnymi we Wrocławiu. Podobna inwestycja powstaje na warszawskim Targówku. Jeszcze wcześniej deweloper postawił na budowę aparthotelu w Trójmieście.
logo_wydawcy 
 
 
29
marzec
2018
DEWELOPERZY WALCZĄ O UTRZYMANIE WYNIKÓW
Ubiegły rok okazał się rekordowy dla polskiego rynku mieszkaniowego, zarówno pod względem popytu, jak i podaży. Wyhamowanie tempa wzrostu jest jednak coraz bardziej prawdopodobne.Wysokie podaż i popyt potwierdzają deweloperzy oraz eksperci. Według nich w ubiegłym roku rynkowi sprzyjały wzrost PKB, niskie bezrobocie, umiarkowana inflacja oraz szybko rosnące wynagrodzenia. Mateusz Juroszek, wiceprezes ATAL, dodaje, że czynnikiem napędzającym są też nadal duże – w porównaniu do innych państw UE – braki lokalowe. „To zjawisko ma największy wpływ na to, co dzieje się w sektorze mieszkaniowym. Dodatkowo rynek napędzają niskie stopy procentowe i zakupy inwestycyjne. ATAL w zeszłym roku pobił kolejny rok z rzędu rekord pod względem kontraktacji. Sprzedaliśmy aż 2787 mieszkań” – wylicza.Na niekorzyść deweloperów działa ograniczony dostęp do nowych terenów inwestycyjnych. Rosną koszty wykonawstwa związane z coraz większym deficytem pracowników. Wzrastają też ceny materiałów budowlanych. To wszystko będzie miało przełożenie na wzrost cen mieszkań.„Wyzwaniem na pewno są rosnące koszty inwestycji związane z mniejszą dostępnością wykonawców oraz drożejącymi gruntami. Za sprawą obecności w siedmiu największych aglomeracjach w Polsce firma nie bierze udziału w wyścigu cenowym i kupuje działki w rozsądnych cenach. W zeszłym roku nabyliśmy 14 gruntów za 232,3 mln zł, w przeliczeniu na i mkw. powierzchni użytkowej mieszkania to tylko 727 zł. Ponadto mamy w grupie generalnego wykonawcę, co pozwala nam kompensować szereg wydatków” – informuje Mateusz Juroszek.
logo_wydawcy 
 
 
29
marzec
2018
FIRMY SZUKAJĄ SPOSOBÓW NA DYWERSYFIKACJĘ
W czasach dobrej koniunktury, skupienie się na jednym obszarze działalności może być opłacalne. Wielu deweloperów decyduje się jednak na dywersyfikację źródeł przychodów. Nowe obszary działalności to m.in. sposób na optymalne wykorzystanie banku ziemi.Kontrolowany przez rodzinę Juroszków ATAL jest deweloperem mieszkaniowym, który w ostatnich latach położył nacisk na dywersyfikację geograficzną. Obecnie spółka działa we wszystkich siedmiu kluczowych aglomeracjach Polski, a w ubiegłym roku znalazła nabywców na 2,79 tys. mieszkań – o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej, co dało jej czwartą pozycję w rankingu deweloperów.Firma poszerza także ofertę o nowe segmenty – wynika to jednak głównie ze struktury banku ziemi. ATAL kupuje duże grunty, o które rywalizacja na rynku jest mniej zacięta, ale które czasami nie mogą być w pełni zabudowane mieszkaniami. „Pracujemy nad trzema inwestycjami biurowymi, jedną w Krakowie i dwiema we Wrocławiu, rzędu 8 tys., 12 tys. i 14 tys. mkw. powierzchni najmu” – mówi Zbigniew Juroszek, prezes ATAL. I dodaje: „Po analizach doszliśmy do wniosku, że uzyskamy lepszy zwrot z budowy, komercjalizacji i sprzedaży biurowców niż ze zbycia samych działek”. W ubiegłym roku ATAL wystartował z jeszcze innymi „pobocznymi" projektami. Wprowadził do oferty budynek z lokalami inwestycyjnymi we Wrocławiu. Obiekt powstał na działce, która uniemożliwia zabudowę mieszkaniową. W budynku będą się znajdować lokale, w których nie będzie możliwości zameldowania się na stałe, ale które można wykorzystać jako biuro albo pod najem okazjonalny, np. dla studentów, turystów czy pracowników delegowanych. Podobna inwestycja powstaje na warszawskim Targówku. Z punktu widzenia możliwości generowania marży dla dewelopera inwestycje tego typu nie różnią się od klasycznych projektów mieszkaniowych. Jeszcze wcześniej ATAL postawił na budowę aparthotelu w Trójmieście.
logo_wydawcy 
 
 
23
marzec
2018
ATAL USTANOWIŁ PROGRAM EMISJI OBLIGACJI O WART.DO 70 MLN ZŁ
ATAL podjął uchwałę w sprawie utworzenia programu emisji obligacji, który przewiduje m.in. emisję jednej lub więcej serii obligacji, do maksymalnej kwoty 70 mln zł. "Nowe emisje obligacji pozwolą pozyskać spółce kapitał na wzmocnienie dalszego wzrostu liczby realizowanych inwestycji, a w szczególności na sfinansowanie zakupu nowych gruntów oraz wybranych projektów. Tylko w zeszłym roku na zakup nowych gruntów przeznaczyliśmy 232,3 mln zł. W tym roku można spodziewać się wydatków na zbliżonym poziomie, w przypadku pojawienia się gruntów w atrakcyjnych cenach i lokalizacjach" – powiedział wiceprezes Mateusz Juroszek.Obligacje – w ramach emisji prywatnej – zostaną skierowane do indywidualnych adresatów, w liczbie nie większej niż 149 osób. Obligacje nowych emisji spółka planuje włączyć do obrotu w alternatywnym systemie obrotu Catalyst lub BondSpot. W marcu 2017 roku ATAL wyemitował dwuletnie obligacje serii AB na kwotę 40 mln zł, następnie w październiku przeprowadził kolejną prywatną emisję obligacji serii AF na kwotę 80 mln zł. Emisja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów. Spółka wyróżnia się bezpiecznym modelem finansowym oraz konserwatywną strukturą bilansu, co pozwala pozyskać dodatkowy kapitał na preferencyjnych warunkach.
logo_wydawcy 
 
 
1 2 3
Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0 – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  4. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  5. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmat, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.